Ønsker du at starte din egen krea-butik?

Går du og fifler med et kreativt projekt derhjemme? Er det måske noget, du godt kunne tænke dig at sprede ud til omverdenen? Så er der kun en ting at sige: Kast dig ud i det! Men det er selvfølgelig lettere sagt end gjort, og derfor får du her lidt hjælp med på vejen.

En god start

Det vigtigste for, at det skal lykkedes dig at nå ud til så mange som muligt, er at lave noget professionelt PR. Det vil sige, at du får oprettet en hjemmeside, måske en begivenhed og kontakter den lokale avis. Dertil, er det en smaddergod idé at trykke en brochure, som man kan udlevere til dem, som kommer hos én. Har du brug for hjælp til tryk af brochure? Det er klart det bedste at få hjælp til det, man ikke selv beskæftiger sig med, da man helst skal undgå et for hjemmelavet udtryk. Men en professionel trykt brochure, som henviser til din hjemmeside og butik, er du allerede godt på vej til at give et godt indtryk omkring dig og det, du ønsker at sælge.

Det skal afspejle dig

Et godt indtryk er nøglen til, at folk kommer til at sprede budskabet til deres venner og bekendte, som de jo også kan gøre via din brochure. Ingen kan huske adressen eller hjemmesiden, hvis de ikke har det noteret et eller andet sted. Det er vigtigt, at det du udleverer, afspejler dig og dine værdier. Går du op i, at brochurerne er ordentligt produceret, er det også med at vælge et trykkeri, som er gennemsigtige omkring det. Ønsker du billeder i brochuren, er det også med at tage nogle billeder af god kvalitet. Gå ikke på kompromis med kvaliteten af dit PR-arbejde. Det er altafgørende for, hvor mange der sidenhen dukker op og er nysgerrige på dig og det, du laver.